Liceul
pedagogic ,,Vasile Lupu”Iași

PROFESOR
COORDONATOR: Purţuc
Mariana
PROFESOR
METODIST: Popa Luminiţa
INSTITUTOR: Fodor Ana
ELEV PRACTICANT: Hadîmbu Diana
INSTITUŢIA DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Grãdiniţa ,,Cuvioasa
Parascheva” Iași
2012
DATA: 4.12.2012
PROPUNĂTOR: Hadîmbu Diana
PROFESOR COORDONATOR: Purţuc Mariana
PROFESOR METODIST: Popa Luminiţa
GRĂDINIŢA: “Cuvioasa Parascheva” nr. 23
GRUPA: Mare D
DOMENIUL EXPERIENŢIAL: Matematică şi Ştiinţe
CATEGORIA DE ACTIVITATE: Cunoaşterea mediului
TIPUL ACTIVITĂŢII: predare-învăţare
TEMA: „În aşteptarea lui Moş Nicolae”
MIJLOC DE REALIZARE: lectură după imagini
SCOPUL: Formarea unui ansamblu de cunoştinţe,despre Moş Nicolae,pe
baza unor ilustraţii
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
O1-să
precizeze anotimpul venirii lui Moş Nicolae;
O2-să
precizeze locul cadourilor lăsate de
către Moş;
O3-să
enumere caracteristicile unui copil cuminte şi ale unui rău;
STRATEGII DIDACTICE:
a)Metode
şi procedee: conversaţia,explicaţia
b)Mijloace
de invăţământ: planşe,stimulente
c)Forma
de organizare: frontal
DURATA: 30-35 minute
BIBLIOGRAFIE:
Antonovici, Stefan, ,,Cunoașterea mediului în grãdiniţã”, Editura, DPH, București, 2010
MECT-,,Curriculum pentru învãtãmântul preșcolar3-6/7 ani “, Editura, DPH, București, 2008
Nr. crt
|
Etapele lecţiei
|
Conţinutul intructiv-educativ
|
Strategia
didactică
|
Evaluare
|
||
Metode şi
procedee
|
Mijloace
de învaţământ
|
Modul de
organizare
|
||||
1.
|
Momentul organizatoric
|
Se pregăteşte sala de grupă, se aranjează
mobilierul,se pregătesc materialele necesare activităţii.
|
|
|
|
|
2.
|
Captarea atenţiei
|
Voi spune o ghicitoare:E frate cu Moş Crăciun,La fel de darnic şi bunNe lasă în dar punguţe,Nu sub brad, ci în ghetuţe!(Moş Nicolae) |
|
|
|
Capacitatea preşcolarilor de a răspunde la
ghicitoare.
|
3.
|
Anunţarea temei si a
obiectivelor lecţiei
|
“Copii,astăzi vom discuta despre venirea lui Moş
Nicolae.”
|
Conversaţia
|
Planşe
|
Frontal
|
|
4.
|
Dirijarea învăţării
|
Voi discuta cu
copiii despre pregătirea ghetuţelor, în aşteptarea lui Moş Nicolae, pe baza unor
planşe.Voi discuta de asemenea despre comportamentul pe care trebuie sa îl aibă
copiii pe parcursul anului pentru ca Moş Nicolae să pună cadouri in ghetuţe
şi nu vărguţe.
|
Conversaţia
Povestirea după
ilustraţii
|
Planşe
|
Frontal
|
Modul în care
preşcolarii îşi însuşesc cunoştinţele despre Moş Nicolae.
|
5.
|
Obţinerea performanţei
|
Copiii vor primi
câte o fişă a câte 4 imagini.Fiecare imagine va reprezenta câte un Moş
Nicolae lângă un pom.Un pom va fi înflorit,unul va avea doar frunze,unul va
fi uscat,iar ultimul va fi uscat şi va avea pe el zăpadă.Copiii vor trebui să
recunoască cum arată copacii atunci când vine Moş Nicolae.De asemenea,ei vor
trebui să încercuiască imaginea corespunzătoare cerinţei.
|
Conversaţia
Explicaţia
|
Fişă de lucru
|
Individual
|
Capacitatea preşcolarilor de a alege imaginea
corespunzătoare.
|
6.
|
Asigurarea retenţiei şi a transferului
|
“Ce am făcut noi astăzi?”
“Şi cum ne pregătim noi de venirea lui Moş
Nicolae?”
“Cum trebuie să fim noi pe parcursul
întregului an pentru ca Moş Nicolae să ne aducă cadouri?”
“Dacă nu suntem cuminţi ne mai
aduce moşul
cadouri?”
“Dar ce ne lasă in ghetuţe?”
|
Conversaţia
|
Planşe
|
Individual
Frontal
|
Capacitatea preşcolarilor de a răspunde în
propoziţii.
|
7.
|
Încheierea activităţii
|
Aprecieri verbale (individuale şi generale)asupra activitãţii şi a rãspunsurilor preşcolarilor.Copiii vor primi
stimulente pentru activitatea desfãşuratã astãzi în timpul orei.
|
Conversaţia
|
Stimulente
|
Frontal
|
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu